loading
X

Możesz używać wyszukiwarki do wyszukiwania numerów części, produktów oraz pojazdów samochodowych:

Typ wyszukiwania:Przykład:
Fraza:chłodnica wody
Pojazd + Fraza:Ford Focus 2004 chłodnica wody
Numer części:4E0959577C
Pojazd:Audi A4 B5
Kategoria:Drzwi przednie
OEM:850742 VALEO
np. filtr oleju Audi A4 B5 lub 6Q0012115Fpokaż więcej przykładów
  • Typ ogłoszenia


  • Status ogłoszenia


Wybierz pojazd

Powiadomienie o nowych ogłoszeniach dla Układ rozrządu

Podaj swój e-mail

Do czego służy mechanizm rozrządu?



Mechanizm rozrządu służy do sterowania przepływem gazów przez cylindry tzn. napełnianiem ich świeżą mieszanką paliwowo-powietrzną lub powietrzem oraz opróżnianiem cylindrów ze spalin. Każdy cylinder wyposażony jest w co najmniej dwa zawory: dolotowy i wylotowy.

W silnikach samochodowych wałek rozrządu jest najczęściej napędzany przez wał korbowy za pośrednictwem przekładni zębatej lub łańcuchowej. Wałek rozrządu wbudowany w głowicy może być napędzany przez przekładnię łańcuchową lub układ kół zębatych z wałkiem królewskim. W celu zapewnienia cichej pracy stosuje się koła zębate.
Mechanizm rozrządu może być również napędzany za pomocą tzw. pasów zębatych, współpracujących ze specjalnie ukształtowanymi kołami zębatymi. Zaletą tego typu przekładni jest cicha praca, duża trwałość i brak potrzeby obsługi. Przy napędzie łańcuchowym konieczne jest stosowanie napinaczy.

Działanie rozrządu charakteryzują okresy otwarcia i zamknięcia zaworów. Początek otwierania i koniec zamykania zaworu określa się zwykle kątem obrotu wału korbowego względem jego położeń odpowiadających ustawieniu się tłoka w cylindrze w położeniach skrajnych.

Strona www.nanodatex.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej wyrażasz na to zgodę. OK, rozumiem Dowiedz się więcej