loading
X

Możesz używać wyszukiwarki do wyszukiwania numerów części, produktów oraz pojazdów samochodowych:

Typ wyszukiwania:Przykład:
Fraza:chłodnica wody
Pojazd + Fraza:Ford Focus 2004 chłodnica wody
Numer części:4E0959577C
Pojazd:Audi A4 B5
Kategoria:Drzwi przednie
OEM:850742 VALEO
np. filtr oleju Audi A4 B5 lub 6Q0012115Fpokaż więcej przykładów
  • Typ ogłoszenia


  • Status ogłoszenia


Wybierz pojazd

Czujniki, sterowniki ABS

Powiadomienie o nowych ogłoszeniach dla Czujniki, sterowniki ABS

Podaj swój e-mail

Działanie systemu i czujników ABS.



System ABS to układ mający na celu przeciwdziałanie blokowaniu kół. Obecne systemy ABS opierają się na rozwiązaniach hydrauliczno - elektronicznych. W skrócie: jeśli jedno z kół zostanie zablokowane, ciśnienie płynu hamulcowego w drugim z kół zostanie zmniejszone, by po chwili znowu się zwiększyć. Taki układ ma na celu obracanie się kół podczas poślizgu, co pozwala zachować sterowność nad autem.

Typowy układ ABS składa się z wielu różnych elementów biorących udział w jego pracy: pompy hydraulicznej z wbudowanym sterownikiem, czujników umieszczonych na kołach, modułu sterowania silnikiem, silnika krokowy przepustnicy, wtryskiwacze, moduł zapłonu oraz czujnik położenia pedału gazu.
Aby układ ABS mógł działać poprawnie niezbędny jest stały dopływ informacji o prędkościach obrotowych poszczególnych kół. Źródłem tych danych są czujniki indukcyjne lub czujniki Halla, umieszczone w pobliżu piast kół. Działanie czujników polega na wychwytywaniu zmian pola magnetycznego, które powstaje w wyniku obrotu pierścienia sygnałowego z półosi napędowej lub z łożyska koła.

Pierwotnie w systemach ABS montowało się czujniki pasywne indukcyjne, jednak wraz z postępem motoryzacji wzrosły oczekiwania, co do dokładności tych systemów. Dlatego obecnie coraz częściej spotkać można czujniki aktywne magnetyczno-rezystancyjne.

Strona www.nanodatex.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej wyrażasz na to zgodę. OK, rozumiem Dowiedz się więcej