loading
X

Możesz używać wyszukiwarki do wyszukiwania numerów części, produktów oraz pojazdów samochodowych:

Typ wyszukiwania:Przykład:
Fraza:chłodnica wody
Pojazd + Fraza:Ford Focus 2004 chłodnica wody
Numer części:4E0959577C
Pojazd:Audi A4 B5
Kategoria:Drzwi przednie
OEM:850742 VALEO
np. filtr oleju Audi A4 B5 lub 6Q0012115Fpokaż więcej przykładów
  • Typ ogłoszenia


  • Status ogłoszenia


Wybierz pojazd

Systemy ABS, pompy hamulcowe

Powiadomienie o nowych ogłoszeniach dla Systemy ABS, pompy hamulcowe

Podaj swój e-mail

Do czego służą pompy hamulcowe?



Hydrauliczne mechanizmy uruchamiające hamulce stosuje się powszechnie w samochodach osobowych oraz lżejszych samochodach ciężarowych, jako mechanizmy uruchamiające hamulce zasadnicze. Działają one w ten sposób, że siła nacisku na pedał jest przenoszona na szczęki za pośrednictwem cieczy - płynu hamulcowego.
Mechanizm taki składa się z głównej pompy hamulcowej, hydraulicznych rozpieraczy szczęk i elastycznych przewodów hamulcowych, łączących pompę główną z rozpieraczami. Wywieranie nacisku na pedał hamulca powoduje przesunięcie tłoka głównej pompy hamulcowej, wzrost ciśnienia w przewodach i rozsunięcie się tłoczków rozpieraczy szczęk. Po zwolnieniu pedała hamulca tłok pompy głównej wraca do początkowego położenia, sprężyny odciągające cofają szczęki powodując jednocześnie wyciśnięcie płynu z rozpieraczy z powrotem do pompy głównej.

Do najważniejszych zalet mechanizmów hydraulicznych należą: brak wpływu ruchów kół na działanie układu hamulcowego, jednakowe naciski rozpieracza na obydwie szczęki hamulca oraz mała bezwładność układu.

Główna pompa hamulcowa może być pojedyncza, zasilająca cały układ hamulcowy, lub podwójna, stanowiąca jak gdyby połączenie dwóch pomp pojedynczych, z których każda zasila oddzielną część układu hamulcowego.

Przez cały czas działania pompy przestrzeń po drugiej stronie tłoka połączona jest otworem ze zbiornikiem płynu hamulcowego. W tłoku są otwory, które wraz z tłoczkiem uszczelniającym spełniają zadania zaworu odciążającego, umożliwiającego szybki powrót tłoka do położenia spoczynkowego. Podczas cofania tłoka zawór ten umożliwia przepływ płynu ze zbiornika do cylindra.

Strona www.nanodatex.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej wyrażasz na to zgodę. OK, rozumiem Dowiedz się więcej