loading
X

Możesz używać wyszukiwarki do wyszukiwania numerów części, produktów oraz pojazdów samochodowych:

Typ wyszukiwania:Przykład:
Fraza:chłodnica wody
Pojazd + Fraza:Ford Focus 2004 chłodnica wody
Numer części:4E0959577C
Pojazd:Audi A4 B5
Kategoria:Drzwi przednie
OEM:850742 VALEO
np. filtr oleju Audi A4 B5 lub 6Q0012115Fpokaż więcej przykładów
  • Stan przedmiotu


  • Typ ogłoszenia


  • Status ogłoszenia


  • Lokalizacja


  • Wersja językowa


Wybierz pojazd

Powiadomienie o nowych ogłoszeniach dla Silnik i osprzęt

Podaj swój e-mail

Czym jest silnik samochodowy?



Silnikiem nazywa się urządzenie zamieniające energię jakiegoś czynnika na pracę. W zależności od wykorzystywanej energii silniki dzielą się na powietrzne, wodne, elektryczne i cieplne. Głównymi częściami tłokowego silnika spalinowego są: cylindry, tłoki i wały korbowe.

Tłok przesłania szczelnie wolny przelot cylindra i porusza się w nim ruchem posuwistozwrotnym. Jest połączony za pomocą sworznia tłokowego i korbowodu z czopem korby wału korbowego. W ten sposób ruchy posuwistozwrotne tłoka powodują obracanie się wału korbowego. Tłok zamyka wnętrze cylindra od dołu, a od góry cylinder zamknięty jest głowicą, w której znajdują się zwykle zamykane zaworami kanały, ssący i wydechowy.

W zależności od konstrukcji silnika, tłok podczas jednego cyklu pracy musi wykonać dwa lub cztery suwy, w związku z czym silniki dzielą się na dwusuwowe i czterosuwowe.

Wyższe ciśnienie sprężania pozwala uzyskać większą ilość pracy użytecznej wskutek spalenia określonej ilości mieszaniny paliwa z powietrzem. Podczas sprężania gazów wzrasta ich temperatura, co za tym idzie podczas sprężania mieszanki paliwa z powietrzem w cylindrze silnika spalinowego łatwo mogą powstać warunki sprzyjające samozapłonom mieszanki. W silnikach pracujących na benzynie lub podobnym paliwie trzeba ograniczać temperatury panujące w cylindrach pod koniec suwów sprężania przez dobór odpowiednio niskiego stopnia sprężania. Dlatego też silniki zasilane benzyną lub paliwem o podobnych skłonnościach do samozapłonów nazywa się silnikami niskoprężnymi.

Oprócz silników niskoprężnych budowane są silniki o wysokim stopniu sprężania (silniki wysokoprężne), w których paliwem jest olej napędowy. Silniki takie zasysają i sprężają czyste powietrze, a paliwo doprowadzane jest przy końcu suwu sprężania przez specjalne urządzenie wtryskowe.